Pies Łajka, jak wszyscy pamiętamy, to jedno z pierwszych zwierząt, które zaistniało w przestrzeni kosmicznej. Dziś mija dokładnie 67 rocznica wystrzelenia Łajki na orbitę w radzieckim satelicie Sputnik 2. Z tej okazji, dziś właśnie odbędzie się oficjalny start polskiej marki odzieżowej “WHY?KA!” nawiązującej fonetycznie nazwą do wspomnienia radzieckiej Łajki. Niezmiernie cieszy mnie fakt, iż mogłam uczestniczyć w tym przedsięwzięciu tworząc zalążek identyfikacji wizualnej, w postaci logotypu marki.
Założycielka, podobnie, jak ja ;), jest fascynatką Kosmosu, stąd nawiązanie do tematyki kosmicznych podróży było obowiązkową podstawą tworzenia logotypu. Zależało mi również na nawiązaniu do lat 50-tych, przy jednoczesnym zachowaniu świeżości czasów współczesnych. Klimat tworzony przez logotypy agencji kosmicznych, pomimo swojej prostoty, wydawał się zbyt pompatyczny i poważny, dlatego postanowiłam odwołać się do tematyki kreskówkowej, czy też komiksowej z tego okresu, co wydaje się bardziej odpowiadać wizerunkowi młodzieżowej formy odzieżowej. Kolorystyka projektu została odwzorowana na podstawie używanego w tamtym czasie logotypu radzieckiej agencji kosmicznej INTERKOSMOS.