Pies Łajka, jak wszyscy pamiętamy, to jedno z pierwszych zwierząt, które zaistniało w przestrzeni kosmicznej. Dziś mija dokładnie 67 rocznica wystrzelenia Łajki na orbitę w radzieckim satelicie Sputnik 2. Z tej okazji, dziś właśnie odbędzie się oficjalny start polskiej marki odzieżowej “WHY?KA!” nawiązującej fonetycznie nazwą do wspomnienia radzieckiej Łajki. Niezmiernie cieszy mnie fakt, iż mogłam uczestniczyć w tym przedsięwzięciu tworząc zalążek identyfikacji wizualnej, w postaci logotypu marki.
Założycielka, podobnie, jak ja ;), jest fascynatką Kosmosu, stąd nawiązanie do tematyki kosmicznych podróży było obowiązkową podstawą tworzenia logotypu. Zależało mi również na nawiązaniu do lat 50-tych, przy jednoczesnym zachowaniu świeżości czasów współczesnych. Klimat tworzony przez logotypy agencji kosmicznych, pomimo swojej prostoty, wydawał się zbyt pompatyczny i poważny, dlatego postanowiłam odwołać się do tematyki kreskówkowej, czy też komiksowej z tego okresu, co wydaje się bardziej odpowiadać wizerunkowi młodzieżowej formy odzieżowej. Kolorystyka projektu została odwzorowana na podstawie używanego w tamtym czasie logotypu radzieckiej agencji kosmicznej INTERKOSMOS.
Nadszedł czas na porządki w mecha.pl. Główne założenie to minimalizm formy, koloru i rozproszenia, przy zachowaniu lekkości strony, która pozwoliłaby skupić się na treści w przyjemny sposób. Do warsztatu trafiło wszystko, począwszy od logo, przez layout, aż na mechanice strony skończywszy. W każdej dziedzinie postawiłam na minimalizm z delikatnym akcentem definiującym.
Przełamaniem czerni jest kolor różowy. Mecha z logo otrzymała jedno, wielkie, sarkastyczne oko zębate, które wykorzystałam następnie w favikonce oraz w elementach nawigacyjnych. Archiwizowanie to matryca kalendarza oraz chmurka tagów. Zrezygnowałam z paska bocznego – sidebar’u, którego zawartość jest na dole strony wraz z informacją kontaktową. Okienko wyszukiwania ma własny styl, czarny poziomy pasek. Całość w większości przeglądarek wygląda tak, jak zostało zaprojektowane ± granice błędu.
Projekt aktualnie jest w fazie testowania użyteczności. Poprosiłam o to najbardziej cenionych przeze mnie za spostrzegawczość znajomych krytyków. Tak, jak każda kreacja, ta również znajdzie swoich zwolenników i przeciwników, jednak definiuje dokładnie to, co ma definiować w sposób w jaki powinna, dlatego uznaje ją za udaną ;).
Firma Propedes zajmuje się w ogromnej mierze dbaniem o zdrowie stóp, którym przywykliśmy poświęcać zbyt mało czasu, a jak wiemy, są podstawą całego ciała :). Dla tak ważnej dziedziny potrzebna jest wyjątkowo dobrze dobrana identyfikacja wizualna. Oto mamy logo, które zawiera w sobie dwie stopki układające się na kształcie kuli w nawiązanie do symbolu yin yang. Równowaga symbolu nawiązuje bezpośrednio do równowagi organizmu, którą osiągamy dbając o swoje stopy.
Identyfikacja wizualna nawiązuje do kolorów i motywów znanych z dziedzin medycznych, czyli delikatne łuki przedstawiające odcienie i wariację koloru niebieskiego.