Nadszedł czas na porządki w mecha.pl. Główne założenie to minimalizm formy, koloru i rozproszenia, przy zachowaniu lekkości strony, która pozwoliłaby skupić się na treści w przyjemny sposób. Do warsztatu trafiło wszystko, począwszy od logo, przez layout, aż na mechanice strony skończywszy. W każdej dziedzinie postawiłam na minimalizm z delikatnym akcentem definiującym.
Przełamaniem czerni jest kolor różowy. Mecha z logo otrzymała jedno, wielkie, sarkastyczne oko zębate, które wykorzystałam następnie w favikonce oraz w elementach nawigacyjnych. Archiwizowanie to matryca kalendarza oraz chmurka tagów. Zrezygnowałam z paska bocznego – sidebar’u, którego zawartość jest na dole strony wraz z informacją kontaktową. Okienko wyszukiwania ma własny styl, czarny poziomy pasek. Całość w większości przeglądarek wygląda tak, jak zostało zaprojektowane ± granice błędu.
Projekt aktualnie jest w fazie testowania użyteczności. Poprosiłam o to najbardziej cenionych przeze mnie za spostrzegawczość znajomych krytyków. Tak, jak każda kreacja, ta również znajdzie swoich zwolenników i przeciwników, jednak definiuje dokładnie to, co ma definiować w sposób w jaki powinna, dlatego uznaje ją za udaną ;).
Firma Propedes zajmuje się w ogromnej mierze dbaniem o zdrowie stóp, którym przywykliśmy poświęcać zbyt mało czasu, a jak wiemy, są podstawą całego ciała :). Dla tak ważnej dziedziny potrzebna jest wyjątkowo dobrze dobrana identyfikacja wizualna. Oto mamy logo, które zawiera w sobie dwie stopki układające się na kształcie kuli w nawiązanie do symbolu yin yang. Równowaga symbolu nawiązuje bezpośrednio do równowagi organizmu, którą osiągamy dbając o swoje stopy.
Identyfikacja wizualna nawiązuje do kolorów i motywów znanych z dziedzin medycznych, czyli delikatne łuki przedstawiające odcienie i wariację koloru niebieskiego.
W ramach pomocy chorej na wadę genetyczną Kasi powstała ulotka zachęcająca do ofiarowania 1% podatku w jej sprawie.
Powstał również szkic layout’u strony internetowej opartej na silniku wordpress. Strona ma również pomóc w zbieraniu pieniędzy dla Kasi.
Ulotka, nawet już po przeredagowaniu przeze mnie, zawiera w sobie ogromną ilość informacji, których przekazanie w dostępny sposób jest głównym problemem tego projektu.
W nagłówku strony zależało mi na pokazaniu “chorego”, niedotlenionego mózgu, dlatego postanowiłam wykorzystać kolor niebieski i nieco syntetyczny akcent struktury.